Michaela Matějovská / Ředitelka PR a Marketingu

Dělat PR wellness centrům není žádný relax.

Relaxační centra Infinit poskytují již několik let na českém trhu svým zákazníkům širokou paletu profesionálních služeb v oblasti wellness. Kdykoliv navštívíte jednu ze šesti poboček můžete očekávat perfektně vyškolený personál a nadstandardní relaxační prostředí. Každé z center je vždy samostatnou součástí hotelových či sportovních komplexů. Společnost Infinit, která se neustále rozvíjejí, je se svými 20 000 pravidelnými návštěvníkami nepřehlédnutelným hráčem na poli lázenství. Na to, jak vlastně funguje tak velká síť wellness center u nás, jsme se zeptali ředitelky PR Michaely Matějovské.

Kdy tě napadlo, že bys chtěla pracovat právě v PR a reklamě?

Studovala jsem Střední školu propagační grafiky, kde jsem se poprvé setkala s formou propagace pomocí výtvarnictví a grafiky. Následně jsem se dala na Vyšší odbornou školu publicistiky, kde jsem se mimo psaní seznámila s obory jako je Public relations a reklama. A ty mě zaujaly - i když jsem původně chtěla především jen psát a být redaktorka. Po praxi v pár časopisech a webech jsem zjistila, že je to taková „rutina“, která se každý měsíc opakuje, ve které vás nic moc nového nečeká, a tak jsem si říkala, že by bylo zajímavější podívat se po něčem různorodějším.

Jak jsi získala pozici ředitelky PR a reklamy ve wellness Infinit?

Do sítě wellness center Infinit jsem se dostala přes inzerát, tenkrát sháněli PR manažerku a výpomoc do marketingu. Postupně jsem se zaučovala v oboru wellness a všech novinkách, které přinášelo otevírání nových poboček po Praze a Brně. Během 5 let firma expandovala neskutečně rychlým způsobem, a tak se do oddělení PR, marketingu, reklamy a obchodu přibírali noví lidé až vznikl tým, který byl potřeba vést. A tak jsem před 2 lety dostala nabídku na pozici PR ředitelky pro Prahu a Brno, kterou jsem ráda přijala.

Co vše musíš umět, abys mohla tuto pozici vykonávat?

Ač to vypadá strašně složitě a odborně – je má práce především o srdci, nějakém vnitřním nastavení a sladění se s panem majitelem, a samozřejmě rozumu a praxi v oboru. Mnoho věcí jsem se naučila za chodu, ale vnímám, že mi pomohlo hodně věcí právě ze školy a následné praxe v redakci– především práce s textem, fotkami a grafikou. Mimo to se musím orientovat i v oboru wellness, sledovat novinky v zahraničí – jelikož to je především velký zdroj inspirace pro naše centra. Dále se musím orientovat v nastavení marketingové strategie, umět vést tým. Také musím umět pracovat s weby – máme jich celkem deset, sociálními sítěmi a s redaktory i novináři. Cizí jazyk využívám pomálu, ale jsou dny, kdy je potřeba překládat texty.

Jak vypadá tvůj běžný pracovní den? Co vše máš na starosti?

Zní to možná divně – ale na mé pozici neexistuje „běžný“ den – respektive vzhledem k tomu, že u nás se vše řeší dle počasí, dle nálady, dle novinek a aktualit (které např. vzniknou přes noc) je to velký oříšek. Ale samozřejmě nějakou strukturu mám, do které se dennodenně se 100% jistotou něco přimíchá. Den začíná ranním cvičením či běháním a pak hurá do kanceláře, schůzku či na poradu. V kanceláři projedu maily, popřípadě rozjedu práci, kterou mám připravenou dopředu, nebo kterou se dozvím v ten daný den od pana majitele, se kterým jsem v každodenním kontaktu. Během dne mě obvykle čeká nějaká schůzka, nebo porada s týmem či provozními manažerkami a panem majitelem. Popřípadě pondělky a pátky se snažím mít pouze „psací“, tvůrčí, kreativní a administrativní. Mimo to jedu 1 až 2x za 14 dní do Brna na jeden až dva dny, kde probírám se svým brněnským týmem na poradách věci, kterou jsou potřeba udělat a také vyslechnu jejich potřeby. Na starosti mám kromě PR i starost o grafiku a následné DTP úkony spojené s tiskárnami, což mi zabere většinou 40-50% mé práce. Také se starám o fotografování našich wellness center, které většinou probíhá při otevření něčeho nového či po rekonstrukci.

Komu bys tuto práci doporučila?

Určitě lidem, kteří se rádi obětují práci na úkor osobního života, a kteří jsou ochotni udělat vše a bez věty: „To nejde“. Je to možná drsné – ale ve skutečnosti, když se podívám nejen na svůj tým, ale i na kolegyně z provozu, všechny jsou tak nastavené.

Kolik má v současné době Infinit poboček a zaměstnanců?

V současné době máme šest poboček, čtyři v Praze a dvě v Brně, dvě plavecké školy, jednu masérskou školu plus jednu restauraci v Praze, kterou máme jako doplněk k našemu největšímu pražskému centru a plavecké škole pro děti a maminky. Zaměstnanců máme kolem 350 lidí.

Jak vyhledáváte nové zaměstnance?

Máme na svých webových stránkách výpis volných pracovních pozic, samozřejmě také na pracovních portálech a mnohdy přivedou naše šikovné recepční kamarádku, či spolužačku, nebo dokonce někoho z rodiny (někdy si říkáme i rodinná firma ☺), kteří jsou naladěni na stejnou notu, a tak máme o jednoho zaměstnance navíc.

Jaké předpoklady pro práci by uchazeč měl mít?

Pokud se jedná o práci v PR a reklamě – zde je potřeba mít nějakou praxi v oboru, být kreativní, přinášet nové nápady a možnosti, ale hlavně chuť do práce a učit se novým věcem, které mnohdy začínají například i od distribuce letáčků – zde si například ověřím na uchazeči, jak je zodpovědný a jak je schopný pomocí obyčejného letáčku a vyprávění wellness „nabídnout“. Při práci na recepci je potřeba být příjemný, milý a schopný, umět klienta obsloužit, starat se o čistotu wellness centra, umět vysvětlit i nově příchozímu, kde co najde a při odchodu se umět zeptat, jak byl spokojený. A samozřejmě cizí jazyk vzhledem k tomu, že se nacházíme v hotelových a sportovních komplexech.

Hodně je slyšet o pobočce Infinit Maximus u Brněnské přehrady. Mohla bys nám tento projekt představit?

Jedná se zatím o největší wellness v České republice. V současné chvíli se rozprostírá na 8 000 m2. Nachází se tu skvělá vodní SPA zóna s vyhřívanými bazény, které jsou jak venku, tak uvnitř, dále velký saunový svět v přírodě s 12 druhy ojedinělých saun (některé jsou zakopané pod zemí, některé jsou nejteplejší, jedna se nachází na přírodním jezírku a další je největší saunou v ČR), útulné fresh bary s čerstvým sortimentem, a také privátní SPA zóna s masážemi, koupelemi – například v unikátní kamenné Bali vaně, kterou jsme nechali dovést z exotického ostrova. Do budoucna jsou připraveny další plány, tudíž ani teď se nedá říct, že už je to všechno.

Vaše pobočky jsou součástí nejrůznějších hotelových a sportovních komplexů. Proč tomu tak je?

Ve zkratce - hoteloví investoři si většinou nevědí rady s provozem již vybudovaného wellness centra, a vzhledem k naší expanzi se obrací právě na našeho pana jednatele. Nyní – projektem Infinit Maximus to začalo - nás už oslovují i investoři, kteří chtějí budovat úplně nové, nepostavené wellness pod naší značkou a záštitou, jelikož jsme pro ně symbolem kvality a záruky, že wellness bude mít díky 20 tisícům pravidelných návštěvníků i svou klientelu.

Kdo je váš typický zákazník?

Máme velmi širokou cílovou skupinu – ráda říkám, že k nám „chodí“ batole (díky plaveckým školám), student, maminka, manažer i ředitel a koneckonců i senior. Ale velkou většinou našich zákazníků tvoří lidé střední vrstvy, kteří si prostě chtějí odpočinout od starostí všedního i nevšedního dne a na chvíli u nás zapomenout. A samozřejmě - jak máme v podtitulu loga – člověk, který chce poznat umění relaxace.

Co tě na tvé práci nejvíc baví?

Všestrannost, kreativita, nevšednost, tvůrčí psaní a setkávání se s lidmi a především tým lidí, se kterými se denně potkávám – ať už od naší sympatické obsluhy, tak přes tým v reklamě až po pana majitele.

Jak trávíš svůj volný čas?

V tuhle chvíli asi nejvíc se svou skoro roční dcerou, která mi s prací zabírá nejvíce času. A když je čas, tak určitě sportem – běh, fitness – to je jediná věc, která mě pohání a při které si odpočinu. A v zimě snowboard, v létě in-line. A až nakonec – když se poštěstí - se snažím i relaxovat právě ve wellness, především v sauně či na masáži. Mimo to ráda vařím, maluju, trávím čas s přáteli, nebo cestuji.

ostatní články


Líbil se vám článek? Řekněte o něm přátelům.